Image of Brazil: similarities and differences in the assessment in ten countries

Authors

  • Eber Celoto Souza Centro Universitário da FEI
  • Suzane Strehlau Universidade Nove de Julho – UNINOVE
  • Dirceu Silva Universidade Nove de Julho – UNINOVE
  • Vivian Iara Strehlau Escola Superior de Propaganda e Marketing - ESPM

DOI:

https://doi.org/10.18568/1980-4865.9259-74

Keywords:

International marketing, Country image, Country of origin

Abstract

This article seeks to understand how foreigners make their image about Brazil and investigates similarities and differences in this assessment. The paper presents the results of a survey of 4373 respondents of ten countries. The authors performed a factor analysis to identify the dimensions and assessment of each country followed by a discriminant analysis. The results indicate that Brazil has a slightly positive image in the sample studied. The affection dimension has the best evaluation, while the communication dimension is the worst, and eight statements have the highest discrimination on the image of Brazil.

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Author Biographies

Eber Celoto Souza, Centro Universitário da FEI

Profissional da empresa QuestManager

Suzane Strehlau, Universidade Nove de Julho – UNINOVE

Professora do Programa de Pós Graduação em Administração da Universidade Nove de Julho – UNINOVE

Dirceu Silva, Universidade Nove de Julho – UNINOVE

Professor do Programa de Pós Graduação em Administração da Uninove

Vivian Iara Strehlau, Escola Superior de Propaganda e Marketing - ESPM

Professora do Programa de Pós graduação em Negócios Internacionais da ESPM

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Published

2014-08-26

How to Cite

Souza, E. C., Strehlau, S., Silva, D., & Strehlau, V. I. (2014). Image of Brazil: similarities and differences in the assessment in ten countries. Internext - International Business and Management Review, 9(2), 59–74. https://doi.org/10.18568/1980-4865.9259-74

Issue

Section

Fórum de Marketing Internacional